Please enter your login details

You can also sign in with your Sowetan LIVE,
Times LIVE account details.
   Sign Up   Forgot password?

Sign in with:

Wed Apr 23 16:30:01 SAST 2014

British paper to sue Armstrong

Reuters | 24 December, 2012 07:280 Comments
Seven-time Tour de France winner Lance Armstrong of the US reacts during the Tour of California in Visalia, California in this May 20, 2010 file photo. Armstrong has stepped down as chairman of the charity he founded, Livestrong, after US anti-doping officials issued a scathing report detailing his use of performance-enhancing drugs for years as one of the world's premier cyclists, the foundation said October 17, 2012. Separately, one of his main corporate sponsors, Nike Inc. said it was ending its sponsorship of Armstrong
Image by: Anthony Bolante/Files / REUTERS

The Sunday Times is suing disgraced cyclist Lance Armstrong for around one million pounds ($1,62 million) over his libel action against the British newspaper in 2004.

Armstrong, who was stripped of his seven Tour de France titles from 1999-2005 in October, received 300 000 pounds from the Sunday Times as payment towards his legal fees after the paper raised questions about the American’s success following his recovery from testicular cancer.

“It is clear that the proceedings were baseless and fraudulent. Your representations that you had never taken performance enhancing drugs were deliberately false,” read the letter to Armstrong’s lawyers in the Sunday Times.

The paper is demanding the return of the 300 000 pounds payment plus interest, as well as costs accrued in defending the case, which was settled in 2006.

A report by the United States Anti-Doping Agency (USADA) in October said the now-retired Armstrong had been involved in the “most sophisticated, professionalised and successful doping program the sport has ever seen.”

Armstrong has always denied using performance-enhancing drugs but chose not to contest the USADA charges.

To submit comments you must first

Join the discussion & Debate

British paper to sue Armstrong

For Commenters Consideration | Please stick to the subject matter
Wed Apr 23 16:30:01 SAST 2014 ::